Thursday 9 July 2009

Sesi Berkenalan dengan Boe-bot & Sumobot

Boe-bot hasil assemble aku & sis amni.


SumoBot



Boe-bot


Salam semua tetamu dairi yang tiada rahsia ini
kikiki jelir

Hari ini hari ketiga(monday is foya2 day) aku pergi sekolah setelah 3 hari sekolah dibuka semula setelah 2 bulan lebih cuti semester. Sepatutnya jam 9 - 11 pagi tadi dan 11 - 1 pm hari ini, aku ada kelas Pengaturcaraan Logik - Dr.Burairah dan Agen Pintar - Dr.Samad. Akan tetapi, aku dan rakan sekelasku (agak happenning) dikehendaki mewajibkan diri mengikuti kelas Bengkel II, kerana kami perlu 'assemble' robot-robot kami..

Haaa...? Robot...?
Perasaan sebelum bertemu encik-encik robot, aku sangat segan malu nak ketemu dengannya,
almaklum, siapalah aku nak sentuh-sentuh robot ni kan...
Boleh ke aku ni nak pegang robot?uhhuu...
Pertandingan robocon ke, roborace ke, pun aku tak pernah nak jenguk, niat tu adelaa..hehehe
Well...dah jodoh orang kata..bertemulah kita ye encik-encik robot.

Hari ini adalah hari robot. aku berkenalan dengan Boe-bot dan Sumobot. mula2 instructor tu ajo cemane nak assemble Sumobot, tapi aku tak dapat Sumobot, tapi Boe-bot. kne la tgk kwn2 pasang sumobot.. pastu dah mula boring tgk diorang lambat nak pasang, pelagi, aku n geng pandai2 buat2 diri pandai, pasang Boe-bot tu senyap2..
instructor dah terperasan kitorang pandai2 bawak diri.hah
kitorang buat,buat,buat, pasang, tnye2 instructor ckit, siap! hihi
then tambah camera dan sesungut(detector) kat litar dia.
bangga dapat pasang robot tu. sengihnampakgigi hihihi

Hari akan datang pula kitorang akan buat coding nya pula dan load pada robot2 tersebut. celebrate

4 comments:

aisHa 'S' said...

wah seronokner dpt bermain dengan robot..tp cam ssh juga yer..apa2 pn moga enjoy..
huhu

[نور عيني] said...

hihi
seronok... ;)
nak code kan dia yg susah

asteroide said...

btotla title ko pun name robot alah ni mek..hahhaa..pasni create robot yg blh buat kerja2 rumah ekk...tak yah gune khidmat maid nanti.. n sesuai bg ibu2 mengandung..lalalal

[نور عيني] said...

target terawal,
robot sidai kain n robot lipat kain =p kakaka

Related Posts with Thumbnails