Monday, 7 December 2009

Diskusi II



Y : Kau nak tau tak.., sorang kawan aku dah tunang kemarin...rasa jeles plak kawan2 dah tunang, kawin, ada anak pun ade dah. sengihnampakgigi

X : Hah? budak tu dah tunang? awalnya kawinn... . . fikir. aku tengok budak2 sekarang ni, umo baru berapa je, kawenn.. pastu cerai... ingat kawin ni apa, memain ke. kawin bukan guna 1k, 5k, ada 20k, 30k, 40k, sudah2 cerai...habes duet ja.

Y : Ha'aa dah macam artis pulak kan. Tapi suda jodoh laa..

X : Ha'a baru aku teringat, kawan aku Rezza(bukan nama sebenar) kawen lah weekend ni! aduh
lum amik cuti lagi ni.

Y : Haaa..si Rezza tu dah nak kawen?? Waa..macam tak caya je Rezza nak kawin.haha

X : Alaa..dah sampai seru..lagipun dah lama dia ngn gf dia tu..sejak sekola tadika lagi dah kawan.

Y : Sejak tadika sampai umo sekian ni?? Wahh lamae tuu...dasat ye diorang. tak bosan ke?

X : Eh kau ni. kalau kau nanti dah kawin, bosan ckit je nanti, cerai ? camna laa...

Y : hehehe..taklaa..bukan gitu la..tapi tak sangka la diorang boleh kekal lagi sampai la ni!

X : Kalau kau plak cemana tentang kawin ni, macammana nak pertahankan kesetiaan?

Y : Kalau aku, yang penting hati...kenyit

X : Haa okla tu..senyum

2 comments:

mE n mysELf said...

macam kezen i jugak..
spatotnye yg kawen sowang jew..
umonye 23..
dalam kad jemputan pon ade dye jew la..
bile pegi, rupenye adeqnye pon dilangsungkan skali yg umonye 21..
memang xsgke diowg akan kawen begitu awl..
tp tu la kalo da ditakdirkan begitu..
ape lg yg kite boleh buat..
juz doakan kebahagiaan mereka..
kawen awl xsalah, asalkan pandai jge hubungan dan ade matlamat hidup dan mase dpn..
(;

[نور عيني] said...

ha'a klu dh jodoh kn, begitu la
mane boleh nak halang-halang, sudah urusan Allah.
kita elak macammanapun, Allah nak bagi kita, tak kira susah atau senang ketentuan itu, diberi untuk hambaNya yang terpilih sesuai dengan keadaan.

Related Posts with Thumbnails